Aktuální čísla časopisů

Myslivost: Prosinec / 2014
ročník: 62 (92)
 
Lovecký pes: 2/2014
ročník: 2014
 
Myslivecké zábavy 2/2014
ročník: 2014

Myslivecké PR aneb jsme vidět?

21.7.2014

PR neboli public relation můžeme volně přeložit jako vztahy s veřejností. Jedná se o techniky a nástroje jak udržovat a budovat vztahy s okolím a veřejností. Jedná se o dlouhodobou cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací. Tohle nám praví naučná literatura. Jak jsou na tom myslivci s mysliveckým PR?

 Když to napíšu upřímně, tak nám bohužel dávno ujel vlak v porovnání například s organizacemi ochránců přírody. Žijeme dnes v době komunikační a my jako myslivci s veřejností moc nekomunikujeme. Mnohdy, když se na nás neprávem útočí, raději zalezeme do kouta a nekomunikujeme, a když už, častokrát nevhodně.

Když se nad tím zamýšlím, největší myslivecká organizace, která má desetitisíce členů, je velmi významná ve společnosti, ovlivňuje spoustu lidí a věcí a nemá svého řádného tiskového mluvčího? Tady je něco špatně.

Myslivci dělají ohromné množství práce v honitbách, cvičí lovecké psy, zachraňují zvěř při senosečích, pracují s dětmi, v zimě se brodí sněhem ke krmelcům, na jaře uklízejí honitbu, dělají hody, slavnosti a akce pro veřejnost a jistě mnoho dalšího. To jsou pozitiva, která my myslivci neumíme veřejnosti prodat. Chybí nám právě to potřebné pozitivní působení na veřejnost.

Stále totiž mezi laiky mnohdy převládá názor, že myslivec je člověk, který bere do lesa zbraň a střílí na vše, co se mu zlíbí. Myslivci jsou v médiích jen když dojde k neštěstí na honu, naháňce, nebo když je například stříleno na psy, kočky atd. A pak se není čemu divit, že nás bere veřejnost negativně.

Musíme na veřejnost působit. A zapojit se musí úplně každý. Protože u jednotlivce vše začíná. Jsme myslivci, tak se jako myslivci chovejme, dodržujme zákony, oblékejme se jako myslivci a jednejme jako myslivci. Pokud to dodržíme, zbavíme se záminky útoků a negativních tlaků na nás. A hlavně, budeme bráni vážně.

Pokud to budeme zvládat, můžeme se pustit do dalšího kroku a to je „prodej“ naší činnosti. Musíme si uvědomit, že média mají ohromnou moc. Zde v pomyslném souboji prohráváme s organizacemi podobného zaměření. Hnutí ochránců přírody udělá výsadbu stromků, napíše o tom článek do novin, nechá natočit televizí reportáž a tiskový mluvčí rozešle tiskovou zprávu, že organizace vysadila x stromků. Stromků bylo vysazeno tisíc. Zpráva byla několikrát publikována, zmiňována v rádiích, tisku, na sociálních sítích. Stromků je v lese stále jen tisíc, ale veřejnost má dojem, že jich je vysazen milion.

Myslivci udělají jinou činnost v přírodě, ale bohužel se o tom mnohdy nikdo nikdy nedozví. Byť by byla kvalitní a možná ještě kvalitnější než činnost naší „konkurence“.

Na tomto malém příkladu jsem chtěl demonstrovat, jak je to s mysliveckým PR dnes. Samozřejmě začíná se s médií pracovat, ale stále to není koordinovaná a vytrvalá práce. Jedná se o činnost většinou nadšených jednotlivců, kteří mají známé v televizi, novinách či rozhlasu. Nebo tam dokonce pracují a jsou zároveň myslivci.

Slyším hlasy myslivců, že mají v honitbách spoustu práce, že se nebudou ještě obracet na média, že to stejně neumí atd. Plně je chápu. S médii se musí umět pracovat.

Velmi vhodná by byla koncepce krajských tiskových mluvčí, kteří by myslivecká témata zpracovávali a médiím předkládali a také s nimi pravidelně komunikovali. Byli by rovněž „asistenty“ hlavního tiskového mluvčího. Odpadl by tím problém, že když se něco stane, média osloví mnohdy prvního myslivce, na kterého narazí, ale bohužel často nedostanou fundované vysvětlení.

Chybí nám cílevědomá aktivní komunikace s médií a veřejností. Musíme se konečně probrat z ulity, do které jsme se jako myslivci schovali. Ukažme, že jsme moderní spolek lidí, kteří vykonávají záslužnou a smysluplnou práci v přírodě. Postupnými kroky se musíme veřejnosti otevřít, seznamovat ji s naší činností a změnit často nepříznivý pohled laické veřejnosti na myslivce a myslivost. Chtěl jsem původně napsat, že se pokusíme to změnit, ale my to MUSÍME změnit.

-LH-

 

Reklama

 

Tip obchodu

Lesními pěšinami Tip obchodu
Prodejna myslivost 

Reklama

reklama
 
 

Reklama

reklama
reklama
 

Partneři

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

Reklama

 

Výměna ikon

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

Stáhněte si

Stáhněte si